Select Page

5 Workouts voor mensen die niet graag bewegen!

29 mrt 2016 | Gezondheid | 1 reactie

Er zijn genoeg mensen die best wel willen sporten, maar gewoonweg de deur niet uit willen, of gewoon een hekel hebben aan het bewegen, zweten etc. Voor die mensen zijn deze 5 oefeningen ideaal. Het is de bedoeling dat je elke houding zo’n 5 tot 30 seconden volhoudt, en deze oefeningen 4 tot 5 keer per week doet.

Tip: Als je wilt weten hoe je een oefening moet doen, kijk gewoon naar het plaatje. Dat is de eindhouding die je vol moet houden… Onze omschrijving kan wat verwarrend zijn. En we willen niet dat je in de knoop schiet…

Succes!

#1. Vlindervleugels

Ga op je rug liggen. Met beide knieën half gebogen, til je je onderrug op, je rechtervoet hoog tegen de muur. Je linkervoet rust op je rechterknie en je handen leg je op je buik. Maximaal 30 seconden volhouden en dan herhalen met je andere been.
(zie plaatje)

#2. Windmolen

Ga op je rug liggen en leg je handen op je buik. Duw je billen tegen de muur voor meer balans.  Til je rechterbeen op, recht omhoog tegen de muur, maar laat je linkerbeen naar links wijzen. Houd vast. Daarna wisselen en met andere been herhalen.

#3. De begroeting

Til beide benen op tegen de muur, buig de knieën niet en laat je tenen naar het plafond wijzen. Je linkerarm rust op je buik, terwijl je andere arm naar je voeten wijst. Herhaal de oefening met je andere arm.

#4. De schaar

Til beide benen op tegen de muur, recht omhoog met gestrekte benen. Terwijl je linkerbeen tegen de muur blijft, breng je je rechterbeen naar voren. Je handen zorgen voor ondersteuning bij je heupen. Herhaal de oefening met je andere been.

#5. De brug

Ga met je rug op de grond liggen, handpalmen wijzen naar beneden, je vingers raken de muur aan. Plaats je voeten plat en hoog tegen de muur. Duw met je voeten tegen de muur en duw je rug van de muur af. Houd vast.

Wanneer je echt baat wilt hebben bij deze workout, dan is het een goed idee om elke oefening 10 keer te herhalen. Je zult binnen 2 a 3 weken resultaat zien.

Succes en volhouden!

(Denk ook aan je voeding! Met alleen deze oefeningen kom je er niet…)

(bron: Ellen Barrett)

About The Author

1 Comment

  1. Kelsey Albers

    Reply

Laat weten wat jij er van vindt